Strona 1 z 1

WooCommerce + problem ze śledzeniem danych

PostNapisane: 17 cze 2020, o 16:01
przez alienyeee
Cześć,

Mam dość spory problem ze śledzeniem transakcji e-commerce w Google Analytics. Strona stoi na Wordpressie.

Na stronie zainstalowane są dwa pluginy do śledzenia e-commerce: WooCommerce Google Analytics Integration i Google Analytics Dashboard for Wordpress. W takiej konfiguracji, Google Analytics gubi około 40-60% transakcji, które pojawiają się w panelu zamówień w Wordpressie. Niestety nie ma reguły na to, jakie transakcje są gubione w GA.

Testowałem już przeróżne konfiguracje, wyłączanie jednej z wtyczek, zastępowanie wtyczek innymi (np. wtyczką Enhanced E-commerce for Woocommerce store - w tym przypadku wtyczka działała poprawnie, ale nie obsługuje ona stron typu 'multilingual', co wiązało się z tym, że transakcje w € były przeliczane w panelu GA na złotówki 1:1).

Zdaje sobie oczywiście sprawę, że rozbieżności pomiędzy panelem WP a GA występują, ale z reguły jest to około 12-17%, a nie 50%.

W przypadku innych moich klientów, których sklepy stoją na WP i używają takiej/podobnej konfiguracji wtyczek nie ma żadnego problemu.

Gdzie mam szukać przyczyny? Powoli kończą mi się pomysły...