"Retro-fitted" - prośba o pomoc w zajrzeniu do środka motywu

Dział dot. modyfikacji motywów Wordpress oraz rozwiązań napotkanych problemów.
no avatar
Uzy Tkownik

Reputacja: 0 pkt
Od: 14 lis 2013, o 02:26

"Retro-fitted" - prośba o pomoc w zajrzeniu do środka motywu

przez Uzy Tkownik » 14 lis 2013, o 02:31

Dzień dobry!

Staram się (nawet z niezłym rezultatem) przystosować do moich potrzeb motyw "Retro-fitted" (http://locallylost.com/retro-fitted/). Z jedną rzeczą nie dałem rady pomimo włożonego w to czasu. Chodzi o uwagę pod każdym z wpisów: "Posted in [Uncategorized] | Leave a response". Z pierwszą częścią mi się udało: zamieniłem tekst na odpowiednik po polsku. Drugiej nie mogę ugryźć, chciałbym to "Leave a reply" też spolszczyć, ale nie mam pojęcia, w jakim pliku go szukać – a może to nie kwestia pliku lecz wartości domyślnej jakiejś funkcji? Jestem zielony jeśli chodzi o php, ale jakaś wskazówka pewnie będzie wystarczająca: wiedząc, co mi wpisuje ten tekst, raczej już dam radę go zmienić.

Dzięki, pozdrawiam.

PS.
Wtyczki CodeStyling Localization próbowałem: akurat tego komunikatu nie ma wśród terminów do przetłumaczenia.

DMati
Bloger

Reputacja: 28 pkt
Od: 1 cze 2013, o 12:19

Re: "Retro-fitted" - prośba o pomoc w zajrzeniu do środka mo

przez DMati » 14 lis 2013, o 14:41

- pobierz program poedit
- otwórz w nim pliki zawarte w katalogu languages tej skórki
- przetłumacz sobie wszystkie lub wybrane wyrazy i zdania
- zapisz
- wgraj na serwer do katalogu languages tej skórki

Wuala! :D

Albo library > functions > shortcodes.php - linia 234

no avatar
Uzy Tkownik

przez Uzy Tkownik » 14 lis 2013, o 19:58

Dzięki. Na "shortcodes.php" udało mi się wpaść samodzielnie. Otworzyłem go i rzeczywiście: jest "Leave a response", a oprócz tego kod wpisujący liczbę istniejących komentarzy (jeśli jakieś już są - "Leave a response" jest generowany wtedy, gdy nie ma jeszcze żadnego). Wyedytowałem, wgrałem na serwer i... ciągle nic.

Nasuwa mi się takie pytanie: gdzie powinna znaleźć się zmodyfikowana wersja shortcodes.php? W oryginalnym katalogu motywu ten plik jest w /library/functions/ - odtworzyłem tę strukturę w moim katalogu "/child", czyli nowy plik php umieściłem w folderze "retro-fitted-child/library/functions/", ale może to błąd, może powinienem wgrać go gdzie indziej?

DMati
Bloger

przez DMati » 15 lis 2013, o 10:51

A nie lepiej functions.php i tam wszelkie nadpisane funkcje skórki bazowej?

PS czemu w ogóle zdecydowałeś się na tą skórkę? Ani ładna ani na czasie - brak responsywności, a od środka zakręcona ;P

no avatar
Uzy Tkownik

przez Uzy Tkownik » 15 lis 2013, o 22:58

DMati napisał(a):A nie lepiej functions.php i tam wszelkie nadpisane funkcje skórki bazowej?

Ha, pewnie lepiej, ale nie znam języka php, wszelkie modyfikacje robię "po omacku" - tłumaczenie przez .po jest dla mnie o wiele prostsze.

czemu w ogóle zdecydowałeś się na tą skórkę? Ani ładna ani na czasie - brak responsywności, a od środka zakręcona ;P

Nie jestem pewien, co oznacza responsywność: jeżeli dostosowywanie się strony do rodzaju wyświetlającego ją urządzenia (tablet, komórka), to masz rację, nie wziąłem tego pod uwagę i jeżeli Google Analytics pokaże mi, że mam w miarę dużo odwiedzin z tych urządzeń, to coś z tym będę musiał zrobić (pewnie inny motyw, ale może ten zostanie uaktualniony :-) ).

A jeśli chodzi o powód mojego wyboru: ten motyw może być fundamentem dla innych motywów (np. tego: http://wordpress.org/themes/ectopudding) Ja używam motywu bez "nakładek", ale tak go zmieniłem, że wcale nie jest podobny do (przyznaję: kiepskiego wizualnie) oryginału.

DMati
Bloger

przez DMati » 15 lis 2013, o 23:30

tłumaczenie przez .po jest dla mnie o wiele prostsze.

W ten sposób jest najlepiej, bo nie utracisz zmian przy aktualizacji i nie tracisz czasu na szukanie zdań i wyrazów.

o coś z tym będę musiał zrobić (pewnie inny motyw, ale może ten zostanie uaktualniony :-) ).

Jak coś to tu kilka darmówek: http://matiweb.com/wordpress/53-ladne-i ... go-zrodla/

no avatar
Uzy Tkownik

przez Uzy Tkownik » 20 lis 2013, o 02:23

DMati - dzięki. Przemyślałem sprawę i zdecydowałem się na inny motyw już teraz. Doszedłem do wniosku, że nie ma sensu używać w tej chwili tego, a potem (być może wkrótce) przerabiać wszystko na inny, responsywny. Jak już, to już ;)