Problem z blogiem w sklepie internetowym

Pomoc w instalacji i konfiguracji, aktualne wersje i spolszczenia, porady Wordpress.
no avatar
Krzysztof Gwóźdź

Reputacja: 1 pkt
Od: 24 lut 2015, o 13:41

Problem z blogiem w sklepie internetowym

przez Krzysztof Gwóźdź » 24 lut 2015, o 13:42

Cześć,

Mam problem natury techniczno-logistycznej.

Sprawa wygląda w ten sposób że posiadam sklep internetowy [adres_moderacja].pl i chciałbym zacząć pisać na nim bloga i tutaj pojawia się problem.
Myślałem że zrobię to w ten sposób że dodam kolejną podstronę do strony o nazwie Blog i zacznę normalnie dodawać wpisy przez panel "wpisy" z tym że te wpisy, które publikuje nie trafiają do mojej podstrony bloga tylko tworzą się nowe podstrony o nazwie takiej jak tytuł wpisu czyli np [adres_moderacja].pl/przepis-na-nalewke zamiast [adres_moderacja].pl/blog/przepis-na-nalewke
Ktoś wie w jaki sposób ma mzałożyć/skonfigurować tego bloga żeby działało jak powinno? Bardzo proszę o pomoc ponieważ jestem początkującym wordpressowiczem.

Pozdrawiam i z góry dziękuję :)

no avatar
admin
Administrator

Reputacja: 38 pkt
Od: 30 sty 2013, o 17:39

Re: Problem z blogiem w sklepie internetowym

przez admin » 24 lut 2015, o 14:13

Witaj :) Zrób coś takiego, zdefiniuj nową kategorię Blog, następnie wpisy które stworzyłeś przypisz tej do tej kategorii i wejdź do zakładki Wygląd-Menu następnie do menu które masz zdefiniowane na stronie dodaj jeszcze jedną pozycję opartą na tej kategorii, należy wybrać z pionowej harmonijki opcję Kategorie zaznaczyć kategorię Blog dodać do menu i następnie zapisać menu.

no avatar
Krzysztof Gwóźdź

przez Krzysztof Gwóźdź » 24 lut 2015, o 14:17

Dziękuję za poradę zaraz spróbuję tak zrobić.

Tylko czy w tym wypadku pozbędę się możliwości robienia kolejnych kategorii na blogu?:) Wtedy wpisy będą trafiały do jednej kategorii czyli blog i nie będę miał dalej możliwości robienia podkategorii?

EDIT:
Zrobiłem tak jak napisałeś tylko że jest kolejny problem.
Napisałem wpis, przydzieliłem do tej kategorii i opublikowałem, tylko że ten post zwyczajnie jest nie widoczny. niby jest ale treści ani tytułu nie widać, tak samo jak przejde bezpośrednio do wpisu.

Podeśle linki na dowód. Czym to może być spowodowane?

[adres_moderacja].pl/category/blog/
[adres_moderacja].pl/przepis-na-nalewke-2/

no avatar
admin
Administrator

przez admin » 24 lut 2015, o 14:37

Oczywiście kategorie i podkategorie będzie można tworzyć nowe dowolnie, ważne jest tylko to co będzie w obrębie kategorii Blog.
Z pierwszego linka wynika że chyba ten wpis nie jest przypisany do kategorii blog, lub wpis jest nie opublikowany itp. prawidłowo powienien się już wyświetlać na tej stronie /blog może sprawdzić czy wszytko tam jest ok ?

no avatar
Krzysztof Gwóźdź

przez Krzysztof Gwóźdź » 24 lut 2015, o 15:04

no avatar
admin
Administrator

przez admin » 24 lut 2015, o 15:07

No tak masz rację nie zauważyłem tej ścieżki, a czy w jakichś ustawieniach motywu nie opcji włączenia wyświetlania bloga itp?

no avatar
Krzysztof Gwóźdź

przez Krzysztof Gwóźdź » 24 lut 2015, o 15:27

Nie mam pojęcia, ale właśnie na to wygląda że to ten motyw blokuje wyświetlanie wpisów.
Nie mogę nawet znaleźć takich ustawień motywu. Wiesz może mniej więcej w którym miejscu szukać czegoś takiego?

EDIT 1:
Znalazłem w USTAWIENIA - > CZYTANIE wybór strony gdzie mają być wyświetlane wpisy. Więc opublikowałem spowrotem podstronę BLOG, i opublikowałem na nowo wpisy i dalej to samo...

EDIT 2:
Wszystkie podstrony na mojej stronie są zrobione na zasadzie VIsual Composera może tutaj też trzeba dodać jakiś element czy coś takiego? Tylko nie mam pojęcia co i jak.

no avatar
admin
Administrator

przez admin » 24 lut 2015, o 17:20

czyli za pomoca tego pluginu tworzysz treści tylko z front endu? czy masz dostęp do panelu administratora?
Czasami może być tak choć wątpię w tym przypadku że motyw może nie obsługiwać strony z "archiwami" zobacz czy posiadasz plik archive.php, na jakim motywie jest zbudowana Twoja strona?

no avatar
Krzysztof Gwóźdź

przez Krzysztof Gwóźdź » 24 lut 2015, o 17:49

Ja nie tworzyłem treści ale tak, właśnie w ten sposób była tworzona strona. Ale mam dostęp również do panelu, jak najbardziej.

Motyw nazywa się Total.

Przeszukuję właśnie ftp i jedynie pliki archive.php odnalazło mi w folderach domyślnych szablonów czyli:
- /wp-content/themes/deafult
- /wp-content/themes/twentytwelwe
itd.

We właściwym szablonie nie ma tego pliku. Co w takim wypadku?

no avatar
admin
Administrator

przez admin » 25 lut 2015, o 00:08

Czy Twój szablon to ten http://themeforest.net/item/total-respo ... ress-theme jeśli tak to ma on obsługę blogowania, w sumie ciężko spotkać taki szablon który tego nie ma. Z wyświetlanie oprócz archive.php może odpowiadać inny plik, ewentualnie gdyby takiego nie było to można byłoby go stworzyć jednak wydaje mi się że powinno to działać prawidłowo. Czy mógłbyś spróbować skonfiguraować to z poziomu panelu admina ?

Następna strona